Translate

måndag 2 mars 2015

Röd-brun bargellolöpare


I slutet av januari visade jag Er en löpare som jag sytt i bargelloteknik. Nu har jag sytt en med samma teknik, men denna gången "vände jag mönstret vid mitten", som Ni ser. En kul effekt, tycker jag!

I dag länkas mitt inlägg från bloggen "Bambisyr med sin Quiltglädje". Där finner Ni Eva-Brits "Visa och berätta måndag" och får med största säkerhet chans att se många spännande inlägg. Vore roligt om jag kunde inspirera Er att göra en bargellolöpare på detta viset.

7 kommentarer:

  1. Din løper var veldig fin og fresh i fargene , en teknikk jeg ikke har våget meg til å prøve ennå , det ser vanskelig ut men åhh så fint :)
    Ha en fin ny uke !

    SvaraRadera
  2. Samma här har heller aldrig vågat på detta Din duk är så fin.
    Ha det gott.

    SvaraRadera
  3. Den løperen var tøff. Har enda ikke prøvd meg på den teknikken men skal gjøre det en dag...

    SvaraRadera
  4. Den är så fiiin!! tyvärr så har jag inte gått 'kursen' det har alltid varit något samtidigt.
    Ha det så bra

    SvaraRadera
  5. Jag bestämde mig för att göra en bargelloduk redan när du visade din förra. Det har ännu inte blivit av men det är inte bortglömt. ;) Och din lösning med att centrera i mitten är nog ganska smart. Så blir det nog att jag gör. Tusen tack för idéen.

    SvaraRadera
  6. Superfin, färgerna är otroligt härliga.

    SvaraRadera