Translate

måndag 16 mars 2015

Retro Leaf


Har haft "min quilt" för kviltning hos Bussler & Bussler som har en Long Arm quiltingmaskin. Mönstret som jag valde till quiltningen heter "Retro Leaf". Nu är det "min tur" att sy färdgt quilten, alltså att sy på ytterkanten, innan Ni får se den i sin helhet.

Varje måndag det senaste halvåret har mitt "måndagsinlägg" länkats från bloggen "Bambisyr med sin Quiltglädje", så även i dag. Där Ni ju kan se Eva-Brits "Visa och berätta måndag", och av en tillfällighet visar även hon i dag en quilt sydd av niorutor. Nu är min förhoppning att jag kan inspirera några av Er att också "sända iväg en quilt" till någon som har en Long Arm maskin för att låta den quiltas.

4 kommentarer:

  1. Det ska bli spännande att få se hela quilten! Med longarmquilting blir det ju fantastiskt fint och är ju dessutom hundra gånger smidigare...

    SvaraRadera
  2. Ser flott ut..... Jeg har sydd mye med kvadrater, men ikke 9- ruter med kvadrater mellom. Det er så mange muligheter med kvadrater!

    SvaraRadera
  3. Tack Dolores för du vill vara med och INSPIRERA idag på Visa och Berätta måndag!!Tack för din länkning dit/Bambikram

    SvaraRadera
  4. Det blir så fint och värt varje krona att skicka iväg sina stora arbeten! Ditt täcke ser jättefint ut!
    Kram

    SvaraRadera