Translate

måndag 26 januari 2015

Rosa-gul bargellolöpare


Har köpt ett mönster från Quiltbutiken Textilia, och det är inte nytt för i år, utan har funnits "på marknaden" sedan 2001. Sydde mig denna köparen i bargello som Ni ser, och jag tyckte att det var ett kul sätt att "få fram mönstereffekten".

Även i dag länkas mitt inlägg från bloggen "Bambisyr med sin Quiltglädje". Där kan Ni i dag inspireras av Eva-Brits "Visa och berätta måndag" och glädjas åt det som Ni ser. Jag vill nu inspirera Er till att pröva att sy något i bargellotekniken.


17 kommentarer:

  1. Jag älskar bargello. Och det här var en fin variant. Man behöver alltså inte göra stora saker för att det ska gå fram.

    SvaraRadera
  2. Tack för all din INSPIRATION på Visa och Berätta måndag och din länkning dit!!Bambikram

    SvaraRadera
  3. Härliga färger på din löpare.
    Kram Mia

    SvaraRadera
  4. Superfin och vilken toppenidé att använda bargellon till en löpare!
    Kramisar

    SvaraRadera
  5. Så nydelig løper du har sydd, og den effekten var kjempefin :-) Nydelige fargesammensetning også! Jeg er ofte innom bloggen din og ser på deflotte bildene du deler med oss, så gratulere med alle innleggene dine :-)

    SvaraRadera
  6. Jag bara ÄLSKAR Bargello !!!!!!
    Tyvärr har jag inte gått någon kurs 'ännu' de har kolliderat med annat hela tiden.
    Men jag ger inte upp hoppet.
    Din löpare är såååå läcker.

    SvaraRadera
  7. Löparen är supersnygg! Jag gillar Bargello och ska sy något mer framöver.
    Hälsningar Gunilla

    SvaraRadera
  8. Beautiful bargello! Congrats with your finish!!!

    SvaraRadera
  9. Nydelig løper. Bargello gir fin effekt.

    SvaraRadera
  10. Nydelig løper. Bargello er flott:-)

    SvaraRadera
  11. Kul med Bargello som löpare! Fin och vår fräsch är den!
    Kram

    SvaraRadera
  12. veldig flott løper ! likte godt fargene..

    SvaraRadera
  13. Lekker løper i lekre farger! :o)

    SvaraRadera