Translate

måndag 5 januari 2015

Löpare utan Yo-Yoblommor


Bengt och Catharina Svenningsson som har butiken Tyger & Ting har gjort detta mönster till en löpare med Yo-Yoblommor på. Jag köpte mönstret och har nu sytt löparen men "skippade" Yo-Yoblommorna på min.

Jag länkar mitt inlägg så här på årets första måndag till bloggen "Bambisyr med sin Quiltglädje" där Ni i dag har möjlighet att se Eva-Brits "Visa och berätta måndag". Hoppas att jag på detta vis kan inspirera Er som har mönstret liggande hemma, att leta fram det och börja sy på just denna löparen. Sedan är det ju upp till var och en om Ni gör Yo-yoblommor och syr på dem, eller gör som jag, låter bli.

8 kommentarer:

  1. Toppenfin - även utan blommor! Skönt när man kan välja som man vill! God fortsättning på 2015!
    Kramisar

    SvaraRadera
  2. En söt liten duk och det är ju mer praktiskt utan Yo-Yos på en duk!

    SvaraRadera
  3. Mycket snygg löpare. Jag ligger i startgroparna att prova sy en löpare i lappteknik . kanske ska jag testa detta mönster?!?!? Tack för tipset.

    SvaraRadera
  4. Jätte härlig och fräsch löpare du INSPIRERAR med idag!!Tack för din länkning till Visa och Berätta måndag/Bambikram

    SvaraRadera
  5. Va härlig den blev, tänk det mönstret har jag också, men inte sytt den ännu, den blev ju helt annorlund utan yo-yos, snyggt! Kram Immi

    SvaraRadera
  6. Det gjorde du rätt i tycker jag! God fortsättning på det nya året!
    Kram

    SvaraRadera