Translate

onsdag 31 maj 2017

Quiltcafé i Apelviken


I går for fyra av mina vänner i Västlapparna och jag ner till Varberg och hade "den bästa dagen på länge". Vi besökte Eva-Britt, som har bloggen "Bambisyr med sin Quiltglädje", och Quiltcafeét som hon på ett helt fantastiskt sätt hade arrangerat för alla oss tjugosju deltagare som var där. En av mina vänninor från Västlapparna, Berit som Ni ser här tillsammans med Eva-Britt "Bambi", är moster till henne. Så de passade på att "ta en extra kram", som Ni säkert förstår.

Förutom allt vackert Eva-Britt sytt och visade oss både innomhus och utomhus hade hon bjudit in;
Jörgen & Jill, som driver "Frihandskvilta i Grevie" som både visade oss och talade om frihandskviltning.
Helena som har "Syverkstan" visade sina mycket vackra mönster och handarbeten i ljuvliga färgställningar.
Anna med "Butiken Annalunda" var där och hade med sig "mycket fint", både tyger och tillbehör.

Eva-Britt visade oss hur hon sytt en liten korg för hand av hexagoner, och de som ville påbörjade arbetet med en egen korg under dagen. Jag tycker att hon är helt makalös som med glädje och entusiasm skapar en "mötesplats" för oss kviltintresserade. Och när vi presenterade oss "vittnade" otroligt många om att just "Bambi" är en inspirationskälla och god vän till oss.

Så till "min vän Eva-Britt med guldstofft i hjärtat".....Tack för en helt underbar tisdag i Apelviken.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar