Translate

måndag 9 februari 2015

Vårlöpare av "snöbollar"


För att "knyta ihop" vinter och vår har jag nu sytt en löpare i "vårtyger" med hjälp av ett mönster med snöbollar på. Min färdiga löpare mäter 113 x 36 centimeter och jag fann beskrivningen i Quiltmagasinet nummer 3 från år 2012.

I dag länkas mitt inlägg från bloggen "Bambisyr med sin Quiltglädje". Där kan Ni se Eva-Brits "Visa och berätta måndag" och låt Er för ett ögonblick "frossa" i flera olika intressanta blogginlägg. Jag vill inspirera Er att sy något med "snöbollar". Varje snöboll består av en tygbit 14 x 14 cm, och fyra små kvadrater 5,75 x 5,75 cm, som Du "syr av hörnen med". Måtten är de som stod i beskrivningen och som jag använde mig av. Du kan naturligtvis sy i en annan storlek som passar Dig bättre. Pröva gärna.

6 kommentarer:

  1. Väldigt trevlig löpare som du sytt. Passar utmärkt till att sy av charms om man så vill. Ha en bra dag

    SvaraRadera
  2. Tack för att du vill vara med och INSPIRERA och länka till Visa och Berätta måndag!!Bambikram

    SvaraRadera
  3. Kjempefin løper, og så vakre farger du har valgt. Jeg har lenge tenkt å sy snøballer, så kanskje dette var det puffet jeg trengte, men må sy ferdig noen andre prosjekter først. :-)

    SvaraRadera
  4. Vilka fina färger du använt i din löpare, jättefin!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Dette ble en flott løper. Tusen takk for kjekt magasin i posten. Skal kose meg med det når livet vender tilbake til normalen om noen dager.

    SvaraRadera
  6. Fin löpare du sytt. Alltid kul med lite runda former.

    SvaraRadera