Translate

måndag 16 februari 2015

Liten löpare i vårtyger


Jag hade mina "vårtyger" framme på skärbordet och kunde inte låta bli att sy något litet av bitar som fanns kvar efter löparen jag sydde här om sisten. Så i mitt skissblock tog detta mönster form och sedan var det bara att sy. Denna lilla löpare mäter 65 x 26 centimeter, och ligger nu på en mindre bänk i hallen.

Även i dag länkas mitt inlägg från bloggen "Bambisyr med sin Quiltglädje". Där hittar Ni "vägen till" fler bloggar som visar oss andra vad de syr i Eva-Brits "Visa och berätta måndag". Jag hoppas kunna inspirera Er att ta fram skissblocket och rita ner ett mönster för att sedan sy och se hur Er idé blev "i verkligheten".

5 kommentarer:

  1. Härliga vår, nu kan den komma! Fin löpare!
    Rebecka

    SvaraRadera
  2. Flott, liten løper. Deilig med gult på denne tida.
    Skal gå innom "Bambisyr". Morsomt å tegne og spennende å se resultatet.

    SvaraRadera
  3. Passar nu till våren, jättefin.

    SvaraRadera
  4. Är sen idag med mitt TACK men haft sydag hela dagen med mina kompisar....gillar din INSPIRATION och länkning till Visa och Berätta måndag/Bambikram

    SvaraRadera