Translate

onsdag 5 november 2014

Rör vid mig medan jag lever


Jag vill här ta tillfället i akt att citera pastor Tomas Sjödin, som vill säga något om vikten att röra vid varandra medan vi har chansen.

"Tag chansen att röra vid varandra medan vi har möjlighet, medan livet pågår. Det finns människor som av olika skäl har svårt för kroppskontakt, och det skall respekteras, men det viktigaste är dock att vi längtar efter fysisk närhet. Livet är sådant till sin konstitution att det vill bli rört vid. Det vill överbygga avstånd och komma så nära att det känns. Och det som är sant i lycka och glada möten blir extra tydligt när man trampar omkring i sorg och saknad och känner sig alldeles ensam i denna värld. Där orden inte når fram eller räcker till kan en famn att landa i eller en hand på ens axel säga det som just då är det enda som man behöver veta; -Jag är hos Dig. Och budskapet är kristallklart; -Rör vid mig medan jag lever!"

När jag läser dessa rader tänker jag att det viktigaste vi har att ge varandra, det bär vi, bokstavligt talat, i våra händer.

3 kommentarer: