Translate

lördag 29 november 2014

Min "linjalutmaningslöpare"


I dag är dagen då alla De som har haft tid och lust att vara med på Dollandesigns höstutmaning ska visa oss andra vad Ni sytt, tillsammans med linjalen som Ni valt att använda Er av.

Utmaningen var att sy något med hjälp av en linjal som Du har hemma, gammal och väl använd eller kanske ny och ouppackad.

Själv har jag valt att sy denna löparen med hjälp av linjalen som Ni ser här, och den heter "STRAIGHT Out Of Line". Tyckte att den linjalen var kul att jobba med och mönstret som "tog form" under tiden som jag skar och sydde var häftigt, tycker jag.

Nu är jag väldigt nyfiken på att se vilka linjaler som Ni andra har jobbat med, och hur det ser ut som Ni har sytt.


9 kommentarer:

  1. Takk for utfordringen du gav oss! Løperen din var veldig stilig, og en spennende linjal du har brukt. Den var ny for meg. God helg! :-)

    SvaraRadera
  2. Den løperen er veldig stilig. Fine farger

    SvaraRadera
  3. Tøft mønster og sikkert artigå bruke linjalen:) jeg tyvstartet på utfordringen og har blogget duken min for tidlig.. Jeg valgte curves-linjalen og lagde buede ender på en løper ..

    SvaraRadera
  4. Härlig löpare. Ser ut till att vara en rolig linjal. Trevlig advent.

    SvaraRadera
  5. Det var en häftig linjal, läckert tyg å snyggt resultat.
    Min tid räckte inte till tyvärr, är 'fast' i kviltning av Tula Pink blocken, dvs det är KUL att kvilta kan inte sluta!!!
    Må så gott

    SvaraRadera
  6. Vilken häftig duk! Den linjalen verkar som att det är en måste ha grej. :)
    Kram

    SvaraRadera
  7. Den linjalen kommer att hamna på min "Vill ha lista"!
    Vilken snygg löpare du sytt!!!
    Själv upptäckte jag att jag har alldeles för många linjaler som går ut på att göra trianglar!!!
    Välkommen till min blog för att ta en titt!
    Kram/Maja

    SvaraRadera
  8. Snygg löpare, helt i min smak! Tack för en kul utmaning, höll på att missa datumet men jag hann redovisa mitt bidrag också!
    Kram Heléne

    SvaraRadera
  9. Hei!Vet eg skulle blogge om linjal-leken i går,men tida strakk ikke til med jobb,julemesse og datterbesøk.Men eg har prøvd meg på ulike linjaler eg bare måtte ha,men ei utsletne,noe ferdig,mens noe er skal bli til noe på min blog.Din løper er kjempefin,og linjal eg ikke har,spennende.Beste hilsen Quiltegleder Margrethe

    SvaraRadera