Translate

måndag 10 november 2014

Sex bokomslag


En kvinna här på ön som jag är bekant med deltar sedan många år i en bokcirkel. Hon tog kontakt med mig och frågade om jag ville sy ett bokomslag vars till medlemmarna i deras läsgrupp.
Så nu har jag sytt sex bokomslag, ett till dem vars, alla olika men jag valde tyger med text på till dem allihop. Mönstret jag har använt mig av har jag köpt från Mias Quiltbod i Surahammar.

Även denna måndag länkar jag mitt inlägg till bloggen "Bambisyr med sin Quiltglädje" där Ni kan se Eva-Brits "Visa och berätta måndag". Och kanske kan jag inspirera några av Er till att själva sy Er ett bokomslag.

9 kommentarer:

  1. Så fine de er, og det var et riktig valg av stoff syns jeg. :-)

    SvaraRadera
  2. Vilken perfekt julklappstips du INSPIRERAR med idag !!Tack för din länkning till Visa och Berätta måndag/Bambikram

    SvaraRadera
  3. Superfina allihopa och vad bra att man kan bära sin bok i handtagen. Rolig julklapp om man ska ge bort en bok OCH ett fodral. Tack för tipset!

    SvaraRadera
  4. Vilket bra tips, väldigt snygga bokomslage.
    Må så gott

    SvaraRadera
  5. Så fine og med skrift ble de sikkert mottatt med jubel:)

    SvaraRadera
  6. Så kul idé. De är jättefina!

    SvaraRadera
  7. Jättefina!
    Får nog kika in i webben hos henne.
    kram

    SvaraRadera