Translate

lördag 30 augusti 2014

Min svart-vita löpare


Såg i Fat Quarters tidning nummer 1 från år 2008 en beskrivning på "Stack and Slash", och har sedan dess haft det på min "vill göra lista".
När jag nu gav Er en sommarutmaning här på min blogg, att sy "precis vad Ni vill" men enbart i vita och svarta tyger, då bestämde jag mig att nu är det hög tid för mig att sy en löpare i "Stack and Slash", och färdig mäter den 160 x 30 centimeter.
Så här ser Ni mitt "bidrag" i utmaningen och jag är väldigt nyfiken på vad Ni sytt i svarta och vita tyger!

15 kommentarer:

  1. Flott løper! Morsom teknikk du har brukt, jeg har også sydd i den, den gir en fin effekt på blokkene!
    Takk for utfordringen!

    SvaraRadera
  2. Hei og god lørdag!Flott løper du har sydd i fargene vi skulle bruke!Eg har også sydd,hadde store planer i mine tanker,men virkeligheten ble noe annet.Det ble løper og en håndarbeidspose!Beste hilsen Quiltegleder Margrethe

    SvaraRadera
  3. Härlig bordslöpare i dina svart/vita tyger! Kram

    SvaraRadera
  4. Väldigt fint med det mönstret i svart/vitt!

    SvaraRadera
  5. Så fin løper du har sydd! Takk for at du gav oss en sommerutfordring! Det var gøy å være med! :-)

    SvaraRadera
  6. Snygg löpare!!!! Själv har jag sytt en tygkorg!
    Kram Gun A

    SvaraRadera
  7. Läcker löpare. Svart och vitt går alltid hem. Kul att du satte igång denna utmaning och att det är många som visar sina resultat idag.

    SvaraRadera
  8. Fin löpare, Dolores!
    Detta mönstret är alltid lika kul att sy!
    Du har ett Tack i min blogg och där kan Du också se vad jag sydde!
    Kram//Maja

    SvaraRadera
  9. Takk for sy-utfordringen , løperen du har sydd var fin og tøff. :)
    Ha en god helg :)

    SvaraRadera
  10. Fin löpare Du sytt!
    Och tack för utmaningen. Tack vare den fick jag sytt om en väska, där tyget jag använt var "ruttet". Hoppas det var OK, att även sy om och inte bara sy nytt :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Självklart, Gunilla.
      En mycket god ide´ att sy om väskan så att Du kan använda den igen, tycker jag.

      Dollandesign

      Radera
  11. En tjusig löpare..Kram Immi

    SvaraRadera
  12. Herlig løper - lekkert med hvitt og sort :-)

    SvaraRadera
  13. Så flott løper du har laget - veldig stilig med sort og hvitt :-)

    SvaraRadera