Translate

måndag 11 augusti 2014

100 block i en pärm


Ja, nu sitter jag här med en väl använd mönsterbok och en A4pärm fylld till bredden med hundra olika block.
Min plan har från block nummer fem, som var det första jag sydde, varit att sy ett sängöverkast utav Tula Pinkblocken.
Nu har vi som sytt fått ett generöst erbjudande om "kvilthjälp från två kvilterskor" som har Long-arm maskiner och jag överväger att anta det erbjudandet.
Men först måste jag ju sy samman alla mina hundra block till en topp och det är ju ett "projekt i sig". 

7 kommentarer:

  1. Tänk vilken härlig pärm, en sån är vi många som har, men sedan återstår ett stort arbete till.....Lycka till.. Kram Immi

    SvaraRadera
  2. Håller med dig ...varje block var roligt att sy men sen så kommer resten!!Bambikram

    SvaraRadera
  3. Åh så häftigt! Jag har inte varit med och sytt dessa block, men ser fram emot när alla ni visar upp dom, när det är dags.

    kram Gunilla

    SvaraRadera
  4. Du har noen spennende dager med symaskinen og alle de flotte blokkene foran deg. Kos deg med å pusle de sammen. Jeg gleder meg til å se sengeteppet ditt.
    Lykke til! :-)

    SvaraRadera
  5. Det måste vara en fantastiskt pärm. Ska bli roligt att se när alla blocken är sydda tillsammans och quiltade. Kram Annika

    SvaraRadera
  6. Så roligt att du ville vara med och sy tillsammans med oss. Jag ser fram emot att få se ditt färdiga täcke. Kramar Ullis

    SvaraRadera
  7. Å så spennende å få det ferdig da! Gleder meg til å se ferdig resultat:)

    SvaraRadera