Translate

onsdag 3 juli 2013

Stålboms i Falkenberg


I Falkenberg fann vi ett charmerande konditori och unnade oss en fika i trädgården. Det fanns en inbjudande text vid Stålboms välkomstskylt som "talade till mitt hjärta", och jag citerar;

"Låt oss fundera över livet en stund.
Detta ekorrhjul som snurrar på i till synes allt snabbare takt och med allt fler måsten staplade på varandra.
Men hav förtröstan kära gäst. Det finns hållplatser på livets snabba resa. Där man kan stiga av för en stund, låta sig omslutas av goda vänner, andas ut och ta in nuet. Doften av kaffe, skramlet av porslin, de nygjorda bakverken, leenden, samförstånd. En trevlig konversation mellan tår och påtår. Här och nu, ingen annanstans.
Snart går livet vidare. Och det är alldeles för kort för att inte unna sig en lång fika."

3 kommentarer:

  1. Oj då jag som nästan cyklar förbi där varje dag, skall stanna till nästa gång kram Märit

    SvaraRadera
  2. Vilket klockrent citat!!! Borde ha det på min vägg för att påminna mig ibland!!
    Kram Lizzan

    SvaraRadera
  3. Stikker innom for å si tusen takk for alle koselige kommentarer på bloggen min. Setter veldig stor pris på det. Skal til Sverige i ferien (ED), og håper jeg finner quiltebutikk i nærheten. Ha en fin sommer!

    SvaraRadera