Translate

onsdag 24 juli 2013

Äntligen hemma


I år är det tredje sommaren som jag åker till Träslövsläge i Halland. Och anledningen till att jag åker dit är att Kviltsystrarna brukar ha en veckas utställning där i "Fiskarnas hus".
Temat på årets utställning var "Äntligen hemma". Som besökare fick jag "gå igenom olika rum", till exempel hall, kök, syrum och barnkammare, bara för att nämna några.
I varje "rum" fanns flera quiltar som "hörde hemma" i just det rummet. Bara i hallen hängde hur många fina väskor som helst! Jag är mycket imponerad av mängden arbeten som dessa damer har sytt under året som gått. 
Ett par av Kviltsystrarna var där så att man kunde fråga eller få käcka tips.
Ett lotteri fanns med jättemånga fina vinster samt några sydda saker som var till försäljning. En korg med vackra tygbitar från Butiken Annalunda stod på ett bord och var "till salu". Så där blev jag naturligtvis stående en stund också.
Jag lämnade "Fiskarnas hus" med en tacksamhet över att ha fått inspiration och ideér av dem jag mötte där och allt det vackra jag såg. 

2 kommentarer:

  1. Härligt - det finns inget så inspirerande som att gå på utställning och idén med de olika rummen var ju verkligen bra.

    SvaraRadera
  2. Det ser fint ut. Jag måste besöka Butiken Annalunda. Jag bor bara en halvtimes körning där ifrån men det litet i "fel" riktning.

    SvaraRadera