Translate

söndag 9 juni 2013

50 års kalas


I går var vi många som var bjudna till en god vän som blev 50 år i onsdags. Kalaset hölls hemma och vi fröjdade oss på deras altan så länge vädret tillät och sedan gick vi inomhus.
För mig känns det tryggt att åldras när jag ser att det gör mina vänner med. 
Blev skjutsad till kalaset av ett av barnen, och detsamma gällde för många andra gäster. Och deras barn som nu var chaufförer minns jag tydligt när de låg och jollrade i sina barnvagnar. Under kvällen talade vi om våra barnbarn som vi alla är glada för. Då tänker jag att jag är glad att få vara med på detta 50 års kalas. För det är inte självklart, det inser jag i dag. Men den tanken hade jag säkert inte när jag var hos samme grabb på hans 20 års kalas!

4 kommentarer:

  1. Jag tycker också det är skönt att vara 50+ - då är det verkligen läge att njuta av livet.

    Tack för hälsningen hos mig!

    SvaraRadera
  2. Visst är det bra att vara 50++ när man får vara frisk.

    SvaraRadera
  3. så koselig å være med å feire 50-års dag, og vi reflekterer nok litt mer over livet når vi kommer litt opp i årene. Har noen få år igjen før jeg passerer det halve århundre.. :-) Men ser fram til å kunne glede meg sammen med barna mine og forhåpentligvis barnebarn også etter hvert :) og resten av familien. Ha ei flott uke !!

    SvaraRadera
  4. Ja, vi er alle i samme båt .. :) Jeg er også 50 +, men føler meg ung til sinns. Vi får glede oss over det vi kan. Du er flink til å glede deg over det meste ser det ut som .. :D

    SvaraRadera