Translate

måndag 8 december 2014

Sexkantig julduk


Denna sexkantiga julduk har jag sytt "på papper" och valde att vändsy den. Beskrivningen fann jag i en gammal mönstertidning, Lena´s Patchwork nummer 50. Hur underligt det än låter så kan jag inte se vilken årgång det är på tidningen. Men jag skulle tro att den är från något av de första åren på tvåtusentalet.

Jag länkar detta inlägget till bloggen "Bambisyr med sin Quiltglädje" där Ni kan se Eva-Brits "Visa och berätta måndag". Kanske kan jag på detta viset inspirera några av Er att leta fram en gammal mönstertidning och sy något ur den.

11 kommentarer:

  1. Mycket vacker julduk. Det är inte så dumt att sitta och bläddra igenom gamla tidningar. Alltid hittar man något.

    SvaraRadera
  2. Så snygg din julduk blev. Visst kan man hitta guldkorn i äldre kvilttidningar!

    SvaraRadera
  3. Flott juleduk i nydelige farger.

    SvaraRadera
  4. Nu är kvällen sen ....men jag är så glad Dolores att du vill vara med och INSPIRERA på Visa och Berätta måndag!!Tack för din länkning/Bambikram

    SvaraRadera
  5. Så utrolig flott jule-duk du har laget. Nydelige farger synes jeg, og den lyse randen gjorde seg veldig :-)

    SvaraRadera