Translate

lördag 17 december 2016

Min julskiva


I min familj brukar vi spela julklappsspel på julafton när vi är samlade. För två år sedan hade jag turen att bland annat få just den här långsamma julskivan.

Inuti fodralet står några tänkvärda ord, tycker jag

"Är det inte först när jultempot sänks som julstämmningen höjs?
Är det inte först då julstämmningen kan infinna sig över huvud taget?
Vi tror i alla fall det. Och därför finns den här skivan, med
långsamma och avkopplande versioner av vanligtvis hetsiga
julsånger. Vi hoppas att den kan hjälpa Dig att slappna av,
och sjunka lite djupare ner i soffan, och få en lite skönare jul."

Tycker inte Ni också att det finns en substans i dessa rader Ni just läste?

2 kommentarer:

  1. Håller verkligen med dig! De tänkvärda orden stämmer helt! Önskar dig en långsam, avkopplande julhelg!

    SvaraRadera
  2. Jag håller också med - det har funnits jular när stressnivån varit jättehög, men där dagens bästa stund varit i midnattsmässan, där tempot ju är behagligt långsamt. Numera är jag bättre på att hantera stressen, tror jag i alla fall.

    SvaraRadera