Translate

lördag 14 september 2013

Rally på snedden


Här är min necessär på snedden, sydd efter ett mönster av Anette Lejonborg. Jag valde att sy i färgerna vit och svart eftersom det var övervägande den färgskalan på tygerna som jag fick tillskickat mig. Nu är det fritt fram för Dig som har en egen blogg att anta denna utmaning efter mig. I och med att man anmäler sig så krävs det att man syr necessären efter just det här mönstret som medföljer tygerna.

Anmäl Ditt intresse här på min blogg senast fredag den 20 september. Jag lottar fram den som får chansen under lördagen och presenterar nästa rallysömmerska söndagen den 22 september här på bloggen.

Nästa deltagare får då en påse med minst 30 st 2 1/2 inch kvadrater och 3 st 2 1/2 inch remsor på hel bredd. Av detta och plus eventuella egna tyger syr man sig en liten necessär på snedden. Man bestämmer själv hur rimligt lång tid man vill ha på sig att sy. När man sedan sytt sin necessär fyller man påsen så att "rätt" tygmängd finns igen och det skall vara lapptäckstyger, rakt tillskurna så att det går att utnyttja ordentligt. Sedan bloggar man och visar upp sin necessär och anordnar ett lotteri bland dem som är intresserade att vara med.

Anne-Marlen som startade upp Rally på snedden har samlat bilder på necessärerna i ett album om Ni vill kika: Lappat o klarts album
Var och en av oss som deltar ska också länka hit.

17 kommentarer:

  1. God morgen :-)
    Dette hørtes morro ut, har lyst til å være med om jeg er heldig :-)
    God helg

    SvaraRadera
  2. Vad snygg den blev!
    Är med på lottning
    Må så gott

    SvaraRadera
  3. Hejsan Dollan
    Din svartvita snenesse blev så fin. Alltid vackert med dessa "färger"
    Jag har gjort ett album där jag samlar alla deltagares necessärer:
    http://tinyurl.se/wupq5e
    Du får gärna lägga in länken i ditt blogginägg.
    Jag mej friheten att "låna" din bild o lägga in i albumet. Hoppas du tycker det är ok.
    Ha en bra helg.
    Avstår från lotteriet. Tänker chansa senare i rallyts gång.

    SvaraRadera
  4. Så fin den blev! Och så roligt att du tyckte mönstret var tydligt och lätt att följa, det är roligt att höra :o)

    Att hålla ihop färgskalan till bara svart och vitt blev riktigt snyggt
    Önskar dig en skön helg!
    Anette L

    SvaraRadera
  5. Snygg nesse!!! Jag är gärna med i utlottningen nästa helg! Ska bli kul att se vilka tyger du lägger till :)
    Gun A.
    gunatlappdotse

    SvaraRadera
  6. Så snygg din "sne-nesse" blev i bara svart/vitt.
    Hur ser tygerna ut som du skickar vidare?

    SvaraRadera
  7. Supersnygg nesse!
    Jag är också gärna med i utlottningen!
    Undrar bara vart jag köper mönstret?
    Kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mönstret som vi använder ligger med i tygpåsen som vi skickar runt bland oss deltagare.

      Dollandesign

      Radera
    2. Tack, för svaret som dessutom var väldigt bra...
      //Lee

      Radera
  8. Dette høres spennende ut. Var inne og så bildene, supert. Vet ikke om du sender ut av Sverige, men vil gjerne være med om det er tilfelle. God søndag!

    SvaraRadera
  9. Dette må jeg melde meg på. Kan ikke la en slik utfordring ligge. Flott veske.

    SvaraRadera
  10. Dette høres spennende ut! Og en slik " nesse" kan man alltid bruke. Din svart- hvite ble veldig fin.
    Jeg melder meg på, og selv om jeg er norsk, er etternavnet mitt svensk, altså!

    SvaraRadera
  11. Hei!
    Dette hørtes spennende ut,så eg er med!Din sminkeveske ol.er kjempetøff:-)
    Beste hilsen Quiltegleder Margrethe

    SvaraRadera
  12. Du har sytt en underbar necessär.
    Kram Gudrun

    SvaraRadera
  13. Va fin! Anmäler mig härmed :-)

    SvaraRadera
  14. Din necessär här väldigt fin. Har just fått tyger från Wivi,.Just nu sitter jag och pusslar lite med dem.
    Ha det gott.

    SvaraRadera